Friday, January 13, 2017

Write and forget 2

Hari ni seperti biasa aku akan teruskan 'rawatan'. kenangan yang akan aku tulis berkaitan percaya. kenapa dia org yg paling aku percaya? sebab dia tak pernah walaupun sekali menipu aku. kejujuran fia walaupun terkadang melukakan hati aku, tapi aku sedar, lebih baik aku tahu kebenaran daripada pembohongan. waktu kami dalam perjalanan pulang dari rumah 'bakal mertua tak jadi' aku, aku perasan perubahan ketara dia. dia drive dengan muka serius sedangkan selalunya mulut dia tak brenti bercakap itu ini. aku tanya dia "mk ayah awak suka saya tak?"
lama dia diam. lepas tu baru dia cakap "mak saya suruh saya cari orang lain. orang kelantan." daripada layanan family dia, sbnarnye aku dah dpt agak. cuma aku tak expect dia akan sejujur tu dengan aku.
lagi, birthday aku. dia selalu lupa. bila aku mengamok, boleh pulak dia jujur ckp terlupa. at least jagalah hati skit. bglah alasan lain except for lupa..
yg paling xbleh blah, dia bleh jujur ckp yg moto bsar yg dia guna tu janda muda yg satu skolah dgn dia bg dia guna. alasannye tu moto kesayangan arwah hubby dia, klw xguna akan rosak. mmg panas.. makinlah rse insecure. dah lah kite jauh dr dia. tahap jujur dia, sampai dia bg aku bace semua surat2 yg dia dpt dr student dia. ipad and nset dia dia bg aku pegang. alasannye beg aku bsar. aku pnah terfikir nak 'selongkar' ipad n nset dia memandangkan aku tahu paswordnye. tp bile di fikir balik, dia tanpa ragu2 bg aku pegang ipad n nset dia sdgkn dia tahu aku tahu passwordnye. itu dah ckup buat aku pcaye dia.*aku tulis sambil senyum. ini kenangan manis buat aku*
cuma satu hal dia tipu aku. dia janji takkan tinggalkan aku walaupun family dia tak suka aku. dia janji takkan bputus asa utk pujuk family dia. akhirnya dia tinggalkan aku. dia mungkir janji.

**satu lagi kenangan ditinggalkan di sini
kenangan utk dilupakan.
#PS

No comments:

Post a Comment